loading...
دور دنیا
sodabeh بازدید : 29 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

امروز نسیم یه سوال تو وبش پرسیده بود که باعث شد من اینا رو ثبت کنم . حتما خیلی از شما اطلاعات خیلی بیشتری دارین اما بد نیست تجربه هامونو ثبت کنیم شاید به درد کسایی که میبینن بخوره!

اولین چیزی که من خیلی ازش استفاده کردم یه سایت آموزش نقاشی برای بچه هاست و حتی بزرگترا ... و کلی ایده ی خلاقانه .... اونوقتا که ریحانه تازه رنگ آمیزی یاد گرفته بود مدام دلش میخواست ازین کتابای رنگ آمیزی بخرم . خیلی میگشتم که کتابی پیدا کنم که خودش الگوی رنگ نداشته باشه ..که خب کم بودن ... این الگو ها نمیذاره بچه فکرش باز بشه و با سلیقه خودش رنگ آمیزی کنه .

این سایت کلی الگو داشت . که من رو برگه های باطله ای که یک طرفشون تمیز بود پرینت میگرفتم و ریحانه رنگ آمیزی میکرد ....

آموزشهای خوبیم داره:

http://www.ninipaint.com/

این از این .

سعی کنید برای نقاشی بچه ها از همه نوع ابزاری استفاده کانید پاستل و مداد رنگی و ماژیک و آبرنگ و گواش و رنگ انگشتی و........ هر کدوم به اقتضای سن بچه های گلتون .

اما کتاب ..آموزشای گام به گام نقاشی خوبه ... من چند سری خریدم و خودمم کلی چیز یاد گرفتم:

در مورد کتابایی که مفید باشن ... راستش الان اونقدر اینترنت و استفاده ازش گسترده شده که شاید استفاده از کتاب خیلی کم شده اما من هنوزم میگم اطلاعات کتاب "همه مادران سالمند اگر" تو دوران بار*داری و کتاب "همه کودکان تیزهوشند اگر" هنوزم اطلاعاتش مختصر دقیق و مفیده. البته این نظر منه

.

توی کتابای تربیتی هم من کتاب"به کودکان گفتن از کودکان شنیدن" رو دارم و واقعا خیلی خیلی استفاده کردم .

********************

اما اسباب بازی:

راستش من ازین اسباب بازیای فانتزی و عروسک و اینا خیلی کم برای ریحانه خریدم و بیشترش کادو بوده... اصلا اسباب بازیهای کوکی و بازی خور جلوی رشد خلاقیت بچه رو میگیره .

من چند بار براش گل سفال خریدم و خودم همراهش شدم و حسابی استفاده کردیم و چیز یاد گرفتیم ...حتما لازم نیست هزینه گرافی بدین بچه رو بذارین کلاس سفال که! البته بعد اینکه سنشون رفت بالا قضیه فرق داره!

بیشتر سعی کردم چیزایی براش بخرم که هم قیمتش مناسب باشه هم چیزی یاد بگیره .

کتابای کاردستی اسان هم خوبه یه سری الگو داره که میتونید برش بزنید و با چسب و یه سری چیزای دیگه یه کاردستی جالب درست کنید همراه بچه هاتون .

من چند وقت قبل برای ریحانه گواش 6 رنگ خریدم ... فقط برای اینکه خودش رنگ سازی یاد بگیره و همینطورم شد حدود 20 تا رنگ با ترکیب همونا ساخت و باهاشون نقاشی کشید:

***********

لگو ها خیلی خیلی وسایل اموزشی خوبی هستن چند مدلشم تو بازار هست فکر میکنم من 5 مدلشو برا ریحانه گرفتم . خیلی چیزا یاد گرفت باهاشون:


این سوزنی ها هم برای زمانی خوبه که بچه ها دیگه هر چیزیو دهنشون نمیذارن ... بچم چه مرتب نگهشون داشته .

*********************

این کره هوش رو هم که خیلیها میشناسن و بعد یکسالگی خوبه ...شکلای هندسی رو هم یاد میگیره:

اینا هم شکلایی هستن که بچه اونایی که مثل همه رو پیدا میکنه و کنار هم میذاره:

اینم مگنته که شکلای مختلفه و من هر وقت ریحانه توی آشپزخونه بود میزدم رو در یخچالو باهاشون شکل سازی میکرد ... خونه درخت آدم و..........

خیلی چیزای دیگه هست که من فراموش کردم ... امیدوارم به دردتون بخوره .



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 359
  • بازدید کلی : 4,873